FEMIBION food supplements

FEMIBION has developed supplements for the special phases of pregnancy, from before conceiving to the end of breastfeeding.  FEMIBION food supplements provide well chosen nutrients that, used as a complement to a balanced and varied diet, can support the mom and the baby during this special and exciting time.

5 съвета от Фемибион за безпроблемно зачеване

Според последни статистики при една трета от младите двойки показателят за забременяване през първия месец надхвърля 50%. И докато за някои зачеването е лесно и естествено, други изпитват затруднения. Нерядко времето до желаното събитие нараства от 3 до 18 месеца, а може да отнеме и повече. Независимо от това, шансът за безпроблемно зачеване се базира на редица физически и психологични фактори, от които зависи правилната подготовка  на жената за майчинството.

Ето и нашите най-добри пет съвета за лесно и естествено зачатие:

1. Следете внимателно менструалния си и овулационен календар

Важна стъпка към лесно зачеване е създаването и следенето на менструалния и овулационния календар.

Ние от Фемибион сме насреща да ви улесним с това: http://www.femibion.bg/bg/овулационен-календар-6

Обхванати от желание за майчинство, при опитите да го постигнат жените често изпадат в състояние на психологически дискомфорт и силен стрес. Много от тях се „вманиачават“ и прекалено педантично се вторачват в детайли, които не са от изключителна важност за зачатието. Тази излишно разходена енергия оставя празноти, защото истински важните неща се изместват от несъществени подробности.

Фокусирайте се върху правилни и здравословни, биологични и психологически практики, за да подобрите плодовитостта си. Но не превръщайте тялото и ума си в машина, подхождайте балансирано към всичко. Много важно е да прекарвате повече часове с любимия човек, да споделяте чувствата си и натрупаната енергия. Най-вече, не забравяйте да се наслаждавате на времето с него. Колкото по-малко стресирате своя организъм и психика, толкова по-естествено и здравословно ще подготвите тялото си за зачатие и бременност.

2. Забравете вредните удоволствия и навици

Вероятно няма да ви изненада, но ако искате да заченете безпроблемно, то трябва да се отдалечите максимално от цигарите, алкохола и каквито и да са други упойващи вещества. Уви, някои вредни навици са трудни за преодоляване, но категоричното им отхвърляне е неотменна част от подготовката за бременност и майчинство. Злоупотребата с алкохол и тютюнопушене нанася тежки щети на организма. Важно е да изчистите тялото си от токсините, натрупани поради различни нездравословни практики. Фокусирайте се върху спокоен стил на живот без излишни дразнители и вредности.

Поддържането на чиста и здравословна вътрешна среда е задължителен фактор за настъпване на желаната бременност. Ето още няколко полезни стъпки, които препоръчваме:

  • Консултирайте се със специалист по диетология или поне с личния си лекар за съставяне на най-подходяща  за вас, здравословна диета, чрез която да поемате  всички, необходими на организма ви хранителни вещества;
  • Сведете до минимум консумацията на храни, наситени с консерванти и оцветители, както и продукти, подложени на прекомерна обработка;
  • Започнете да приемате фолиева киселина и витамин B9, за да избегнете риска от малформации на плода и ненужни усложнения;
  • Приемете за приоритетни разходките сред природата;
  • Контактувайте с приятни хора и се обграждайте с позитивна енергия в спокойна и сигурна среда;
  • Пийте достатъчно вода;
  • Внимавайте и за това какви лекарствени продукти приемате, тъй като самоволното комбиниране на различни медикаменти може да доведе до неблагоприятен ефект при опитите за забременяване.

 

3. Почивайте си правилно. Сънят е изключително важен

Съществено условие за правилното и здравословно фунскциониране на тялото и ума е качественият сън. Напълно достатъчни за възстановяване са  8 до 10 часа сън, ако той е пълноценен.

Постарайте се да премахнете всякаква електроника от спалнята си. Телевизорът, лаптопът, дори смартфонът могат да влияят негативно на съня ви, без да усетите.  Проветрявайте често. Препоръчително е да имате стайни растения и достатъчно светлина в стаята. Превърнете спалнята си в уютен кът, където тялото и ума ви естествено ще се отпускат. Добрите условия за наспиване са ключов фактор за правилното възстановяване на организма. Спалнята ви трябва да е място на спокойствие и релакс и там да се чувствате най-естествено и да си почивате най-пълноценно.

Ако досега сте ползвали хранителни добавки или медикаменти за сън, спрете ги. Потърсете начин да предразположите тялото си към сън без помощни средства. В краен случай може да използвате добавки от растителен произход, но само след консултация с лекар.

 

4. Възползвайте се от прозореца си на плодовитост. И естествено правете много секс

Научно доказано е, че жените са най-плодовити в петте дни до овулация и в деня на самата овулация. Следете овулационния си календар на http://www.femibion.bg/bg/овулационен-календар-6 и разчетете кога за вас е най-подходящото време за зачеване.

Все пак, не забравяйте да се наслаждавате на физическата близост с партньора си. Не допускайте опитите за зачеване да се трансформират в механична дейност. Напротив! Превърнете ги в удоволствие. Нежността и интимността допринасят за хормоналния и емоционалния баланс на тялото. Оставете тревогите си зад вратата на спалнята и не мислете за плануваното зачатие. Просто се отдайте на любимия човек. Така тялото ви ще последва ума. Правете много и често секс,  вдъхновени от древната мъдрост, че „Любовта побеждава всичко“.

Бъдете позитивни. Наслаждавайте се на  близостта с партньора си и внимателно следете овулационния си календар. Така ще подобрите шансовете и за забременяване. Тайната е в постоянството.

5. Спортувайте активно и редовно

Един от най-добрите начини да подготвите тялото си за безпроблемно зачеване е спортът. Фокусирайте се върху правилните упражнения и натоварвания, които подсилват мускулатурата на гърба и краката ви. Само след седмица ще се почувствате по-борди. С повишаване на общия физически и емоционален тонус нарастват шансовете за забременяване, защото организмът става по-здрав и тялото   по-елегантно, а излъчването на женственост е по-силно. И още – подобреното състояние на мускулатурата ще облекчи натоварването ви при бъдеща бременност.

Въпреки позитивните ефекти от физическите тренировки, все пак не прекалявайте с тях. Активното спортуване преди зачеване е полезно, но само когато се практикува с мярка, в съчетание със здравословен хранителен режим и пълноценен сън. При настъпила бременност, особено в първите месеци, специалистите препоръчват да не се прекалява със спортуване. Нали,мярката стои в основата на успеха.