FEMIBION food supplements

FEMIBION has developed supplements for the special phases of pregnancy, from before conceiving to the end of breastfeeding.  FEMIBION food supplements provide well chosen nutrients that, used as a complement to a balanced and varied diet, can support the mom and the baby during this special and exciting time.

12 Съвета за справяне със сутрешното гадене по време на бременност

Бременността е предизвикателство пред всяка жена. В първите ѝ месеци гадене и повръщане често съпътстват бременните, а чувството че постоянно ти се повдига започва още от сутринта. Организмът приема и реагира на бременността по различни начини, но гаденето не е причина за тревога, тъй като то е естествена реакция при някои жени. Въпреки това, то е причина за дискомфорт и постоянство в тоалетната, което може да бъде драстично облекчено с няколко прости и приятни неща, които ние от Femibion ти препоръчваме.  
 

1.    Редовна хидратация. Пий повече вода. 

Един от основните начини да намалиш или облекчиш сутрешното гадене е правилната и достатъчна хидратация на тялото. Пий колкото може повече вода и се старай да не я заменяш с енергийни или други разхладителни напитки. При симптоми на гадене смученето на кубче лед помага за по-бързото преминаване и успокояване на организма.

2.    Обърни внимание на това, с което се храниш

Здравословната, балансирана диета може да направи чудеса с тялото ти. Опитай се да приемаш повече витамини и не се страхувай да си вземеш някое сладко изкушение. Храните богати на въглехидрати са полезни и облекчават гаденето. Сладки, зърнени култури, печива и плодове са сред храните, които биха се отразили ползотворно на сутрешното гадене.

3.    Създай добър режим на хранене, който спазваш. 

Хапвай по малко и по-начесто, като се постарай да го правиш през целия ден. При голям брой от жените сутрешното гадене се облекчава, ако в организма има храна през продължението на деня. Празният стомах кара киселините в него да работят напразно, а това подсилва усещането за гадене и тежест. Малко, но редовно количество храна има благоприятно въздействие върху стомашната среда, намалява киселинността ѝ, а ти се чувстваш по-бодра, в по-приповдигнато настроение, пълна с енергия и най-вече по-спокойна за честотата на случаите, в които ти призлява. Препоръчителни са честите малки закуски между основните хранения, като най-важното сред тях е закуската сутрин.

4.    Открий ползите от Джинджифила

Един от доказано най-добрите начини да потушиш и притъпиш гаденето е джинджифилът. Добави го към салатата или пък сложи тънък резен в чай или чаша гореща вода. Полезните му свойства успяват бързо да успокоят киселините в стомаха и да облекчат усещането за гадене.

5.    Достатъчно време за почивка

Важно през първите месеци на бременността е да обърнеш внимание на себе си. Намали стреса в ежедневието и ако трябва си вземи по-дълга почивка или отпуск. Намери време за себе си и нещата, които обичаш да правиш. Не забравяй обаче да не се натоварваш прекалено и в свободното си време. Балансираното разпределяне на вниманието и енергията ти в правенето на приятни, не натоварващи занимания ще спомогне за постигането на едно усещане за спокойствие и равновесие в организма ти. Това допълнително ще спомогне за ограничаване на честотата и силата на сутрешното гадене.

6.    Сънят също е важен

Пълноценният сън е най-добрият ти приятел. Правилното регенериране на организма позволява вътрешната среда да е по-балансирана и устойчива на пристъпите на гадене. Превърни спалнята си в място на уют и покой, в което можеш спокойно и качествено да се наспиш. Проветрявай често помещението и премести лаптопа и телефона си по-далеч от леглото. По поне осем часа сън на ден са необходими за правилното възстановяване на тялото ти. Така ще можеш да засилиш организма си за предстоящите етапи на бременността. 

7.    Ограничи използването на технологии

Постоянното използване на компютър и смартфон устройства бавно, но сигурно изморява организма ти и го предразполага към гадене. Постарай се да ограничиш ползването на технологии до минимум и ги замени с по-приятно, развлекателни или природни занимания. Подари си време само за теб с книга, приятели или пък успокояваща терапия с хубава храна, музика или отпускащи процедури. Спортуването също е препоръчително, но ако се практикува редовно и най-вече с мяра. 

8.    Освежи банята и тоалетните си принадлежности

Често сред причините за отключване на сутрешно гадене са определени аромати, с които вече си свикнала и трудно биха ти направили впечатление. Освежи тоалетните си принадлежности и замени временно козметиката, от която ти прилошава и започва да ти се повдига. Същият негативен ефект може да има и четката ти за зъби. Просто почни да използваш вода за уста. Така едновременно ще имаш добра устна хигиена и няма да ти се налага всеки път да изтръпваш при вида на четката си за зъби. Наред с това е удачно да използваш успокояващи масла и аромати, които да превърнат банята в място за комфорт, което те кара да се чувстваш добре. Така гаденето ще протича по-леко и постепенно ще започне да отшумява.

9.    Дишай дълбоко, когато ти се догади

В случаите когато ти се догади се мобилизирай и почни да вдишваш дълбоко и бавно. Издишай по същия начин. Постарай се да си представяш приятни неща и си се представи в спокойна, сигурна атмосфера. Смученето на блокче лед, късче лимон или пък хапването на захаросан джинджифил също облекчават усещането за гадене почти мигновено.  Наред с това чаша прясно мляко или таблетка калций ще успокоят киселинната среда в стомаха и ще регулират бъдещото появяване на гадене.

10.     Грижи се за цялото си тяло и гаденето ще намалее

Понякога сутрешното гадене се отразява на цялото ти тяло и усещане за дискомфорт се появява на различни места.  Когато ти се догади и го успокоиш с някой от горните методи може да сложиш мокра кърпа или увит лед върху гърлото или на тила си. Студенината ще успокои местата под напрежение и ще помогне да балансираш вътрешната си среда, така че отново да си във форма ежедневните си работи.

11.     Споделяй с приятели и любимите хора

Често жените изпитват неудобство да говорят открито за фазите на бременността, особено когато са свързани със сутрешно гадене и цялостното усещане за дискомфорт. Не се бой да споделят какво чувстваш и усещаш с близки и приятели. Това е чудесен начин да разпуснеш натрупаното психическо и емоционално напрежение и да получиш ценен съвет от някой, който вече е минал по този път.

12.     Гледай уверено напред 

При повечето бременни сутрешното гадене спира до началото на четвъртия месец от бременността, когато хормоните в тялото ти почват да се балансират. Не забравяй, че гаденето е естествена част от бременността и се фокусирай върху това как да имаш здрав и спокоен организъм, който най-добре да се справи с предстоящата бременност.