10 идеи за здравословни летни ястия за бременни

Здравословното хранене по време на бременност е изключително важно, тъй като веществата, които приемаш, преминават от теб в плацентата, а оттам към бебето. Балансираното хранене в комбинация с Femibion ще допринесе за това твоето бебе да си набави целия набор от полезни хранителни вещества, така че да расте силно и здраво. 

За бременните е важно да успяват да набавят достатъчно количество витамини, фолиева киселина и мазнини, което ще спомогне да поддържат себе си и бебето в добро здраве, особено докато периодът на гадене отмине.   

Ако направиш дребни промени в храненето си отрано, то това ще се отрази благоприятно и на двама ви. Има храни, които са значително по-полезни за бременните жени и съдържат набор от вещества, които ще помогнат плодът да се развива здраво и пълноценно, а ти ще се чувстваш по-енергична и спокойна за бъдещето. 
Ето няколко лесни и здравословни летни храни и рецепти, които са супер полезни за теб по време на бременността: 
1.    Храни богати на белтъчини 
По време на бременността се нуждаеш от повече белтъци. Те са ключова съставка на новообразуваните тъкани като допринасят за растежа на плода, плацентата, матката и плода.
Богати на аминокиселини, те се съдържат в млякото, млечните продукти и яйцата.
Такива продукти са богати и на витамин D, който помага за абсорбирането на калций, костния растеж и имунитета.
 
Идея за рецепта: 
Отрежи си парченце нискомаслено сирене със сос песто и зехтин. Чудесна комбинация от вкус и здравословни съставки, полезни по време на бременността. Тофу също е изключително полезно. 

2.    Броколи и брюкселско зеле
Освен че са изключително полезни и богати на Витамин B9, броколите и брюкселското зеле са страхотна съставка за лесни и вкусни летни ястия. 

Идея за рецепта:
Задуши ги на пара заедно с нарязан морков. Добави 100 грама разтопено масло, настърган копър, мента и ситно нарязан чесън. Сол на вкус. Можеш да добавиш и парченце сирене, както и 1-2 лъжички балсамов оцет. И ето - леко, но много вкусно ястие. 

Броколите са много добър източник на витамин А, който допринася за здравето на очите, кожата и зъбите. Съдържа и витамин К, който предпазва възпалителни процеси. Брюкселското зеле е и антиоксидант.  

3.    Ядки и аспержи
Можеш да ги добавиш в ястие или просто да ги хапваш поотделно. 

В порция аспержи се съдържат около 60% Витамин В9, като наред с това е богат желязо и рибофлавин, който играе важна роля за усвояването на фолиевата киселина от организма.
Всички ядки са богати на фолат, витамин Е и полезни мазнини, които предпазват клетките от стареене и увреждане. 

Идея за рецепта:
Зеленчукови ястия със задушени или леко запечени аспержи с гарнитура от различни видове ядки или печива с микс от ядки е чудесна закуска, осигуряваща богат набор полезни вещества със лек, страхотен вкус. Опитай да запечеш микс от ядки с малко канела, сол и няколко капки вода и ги добави ги към някое леко свое ястие. Така ще си набавиш богата палитра от полезни вещества и ще разнообразиш познатия вече вкус. 

4.    Грах, боб и подправки
Тези култури съдържат витамини от групата В, витамини D и Е, фолиева киселина и калий. 

Идея за рецепта:
Разбъркай граха с копър и лимонов сок. Прибави сол, черен пипер, зехтин, чесъна и може би лъжица мед. И ето чудесна лека и здравословна закуска.  
Пробвай същото със сварен боб или такъв от консерва. Към готовия микс може да добавиш нарязана червена сладка чушка или листа  лук


5.    Ориз и цитруси
Оризът е богат на витамин B, цинк и целулоза. Успоредно с това цитрусите са бомба от витамин C, полезен за подсилване на действието на имунната система. 

Идея за рецепта:
Свари 300гр. кафяв ориз и след като омекне добави настъргана кора от лимон, изстискай резен лайм и сложи 50 грама ядки (кашу, непечен фъстък) и/или 100 грама сирене. Подправи със супена лъжица зехтин, сол, черен пипер, малко босилек и магданоз. 

6.    Зеленчукова крем супа
Приемането на сурови зеленчуци по време на бременността е много важно за набавяне на редица полезни витамини. 

Идея за рецепта:
Запари и комбинирай 300гр. картофи, карфиол, лук и моркови  с подправки, ½ л вода или бульон, мляко, чесън и лимон и ще получиш невероятна лятна крем супа, която освен вкусна е и витаминозна бомба, набавяща витамин С, фолиева киселина, калций, желязо и цинк.

7.    Сладко изкушение
Плодовете също са важна част от здравословната диета на бременната жена. 

Идея за рецепта:
Свари 200 гр. нарязани ябълки/круши в 100 гр. портокалов сок докато омекнат. След това ги разбъркай с кондензирано мляко, лъжица мед, лимонов сок, канела и ситно нарязана мента. Ще получиш чудесен десерт пълен с витамини, фолиева киселина и целулоза. 

8.    Кисело мляко със суперхрани
Киселото мляко успешно се комбинира с редица храни и изключително полезно за стомаха и чревната флора.

Идея за рецепта:
В купа смеси овесени ядки или мюсли, годжи бери, сушени плодове по избор, семена от чия и нарязан банан или ябълка. Добави лъжица мед и половин кофичка кисело мляко. Разбъркай добре и остави да се напои в хладилника. 
След около 20 минутки ще имаш чудесна и вкусна ‘супер’ каша, богата на калий, калций и фолиева киселина, която ще даде бодър и здравословен старт на деня ти.

Наред с това тази вкусна комбинация ще ти помогне да се уморяваш по-рядко през деня.

9.    Риба
Рибата е богата на омега 3 мастни киселини. 

Идея за рецепта:
Поръси филе от пъстърва или скумрия със сол, пипер, риган и нарязан ситно чесън. Изпечи и след това я залей с лимонов сок, разбъркан с лъжица мед, нарязан копър и мента. Чудесно се гарнира със запарени зеленчуци или ориз. 

10.    Постно месо
По време на бременността постно месо като сухо пилешко филе, заешко, агнешко и риба са страхотен начин да набавиш полезни мазнини за организма си.

Идея за рецепта:
Втрий сол, пипер и паста от ситно нарязани босилек, магданоз, чушка, зехтин, мед и лимонов сок в постни пилешки гърди. Изпечи ги до златисто и ги поднеси със микс от задушени зеленчуци - броколи, спанак, картофи, карфиол, морков. 

Воала! Пълноценно и вкусно меню за бъдещата майка. 

Все пак! Най-добрият и безопасен начин да набавиш всички необходими хранителни вещества и елементи за пълноценна бременност е да съчетаеш здравословната лятна храна с витамините за бременни Femibion. Наличието на полезни вещества в храните и ястията не може да задоволи нуждите на майчиния организъм по време на бременност, но здравословния и балансиран начин на хранене в комбинация с правилните витамини, ще достави на Вас и Вашето бебе всичко необходимо по време на бременността. Femibion e заедно с Вас - от желанието за бебе до края на периода на кърменето. Комбинацията от всички витамини от В-групата (B1, B2, B6, B12), Витамин C, E, ниацин, биотин, пантотенова киселина, йод, както и задължителната фолиева киселина и Мелатонин са от изключително значение през цялата бременност и по време на кърмене. Омега-3 мастните киселини, които влизат в състава на Femibion 2 са важни след 13-та гестационна седмица за развитието на мозъка и очите на бебето. Така ежедневния прием на Femibion, както и приемът на лека, вкусна и здравословна храна, ще допринесе за по-сигурно и здравословно протичане на бременността, а майките ще са по-уверени, че носят здраво и добре растящо бебе.   
 

Споделете:

знаете ли, че

Понякога ни е необходимо предизвикателство, за да ни извади от зоната ни на комфорт и да ни напомни колко страхотни сме всъщност. Замете се с ново хоби, запишете се на вечерен курс или планирайте пътешествие.

Прекарването на време с приятели и роднини е важна част от изграждане на самочувствието – да не говорим, че ви напомня да се забавлявате.

статии

запази

Моят календар - плодордни дни

Овулация

Около 14 дни преди следващата менструация яйчниците освобождават яйцеклетка във фалопиевите тръби.

  • Много плодородни дни
  • Плодородни дни
  • Mенструация
  • Oвулация
  • Тест за бременност
  • Имплантиране
назад

Запази календара

За да ви помогнем да проследите плодородните си дни, ви предлагаме възможност да добавите тези дни към вашия личен календар:

Изберете ден

Изберете дължина

  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44

Изберете страна